Thursday 15 September 2011

نامـه سرگشــاده به آقـای هو جین تائـو

دبيـر کل حـزب کمونیســت و رئيـس جمهــورچيـن
 
آقای هو جيـن تائـو

کشـــور شـــما سرمايه گذاريهـای خـــود را از اوايل دهـه هفتـــاد ميـلادی  با همکاری دولـــت اسلام آباد و حمايـــت ارتش پاکستان در سرزميــــن اشغالـی بلوچستـان آغـــاز کـــرده اسـت.  جهت اطلاع جنابعالـی، دولـت چيـن و حزب شمـا لازم به ذکــر اسـت که بلوچستـان متعلـق به مـلـت بلـوچ اسـت . بخش شرقــی آن پـس از جنـگ دوم جهانـی مستقـل شـد اما در ماه مـارس ۱۹۴۸ ميـلادی به اشغـال ارتـش کشـور تازه تاسيـس پاکستـان در آمــد و بلـوچستـان غـربـی در سال ۱۹۲۸ ميـلادی به وسيله قـوای دولتـی تهــران با حمايـت نيروهــای استعمارگـر بريتانيا اشغال شــد.
شرکـت متالـوژی چيـن به همـراه دهها شرکت متعلـق به دولـت شمـا به استخـراج منابع طبيعـی و معـادن بلوچستـان مشغــول هستنـد. قراردادهـای شرکتهــای چينــی با ناديده گرفتـن حقـوق ملـی مـردم بلـوچ  با دولتـهای تهـران و اسلام آباد منعـقــد شده انـد بـدون آنکه به ملـت بلـوچ و حق مالکيـت بلـوچ بر سرزميـن بلوچستــان احتـرام گذاشته شـود
.
 بطـور مثـال جزئيـات قـرار داد سياهيــں ڈک که بيـن دولـت نظامــی پرويـز مشـرف و شرکــت متالــوژی کشـور شمــا منعقـد شده اسـت همچنــان برای ملـت بلــوچ و ميديــا مبهـم اسـت. در حالـيکـه شرکــت  شمـا  طــلا، نقــره و مـس بلوچستـان را با اجـازه و حمايـت ارتش پاکستـان استخـراج می کنـد ميليونهـا بلــوچ تحــت فشـار اقتصــادی و فقــر بسـر می برنــد.
از آنجائيکـه کشـور شمـا به بيانيـه جهانی حقـوق بشـر، قوانيـن بيــن المللــی و حقــوق مليتهــا متعهــد اســت و شمـا کمونيستهايــی متمــدن هستيـد از شما انتظار داريم تا قراردادهـای شرکتهــای دولتــی چينـی را با دولـت اسلام آباد بخصــوص « قرارداد ساينـدک » و جزئيــات آن را علنــی کنيــد.

تيـم پژوهشـی منابـع طبيعـی و معــادن بلوچستــان
اسلــو
 
هشتــم سپتامبـر ۲۰۱۱

توجه ! متــن انگليســی اين نامـه سرگشـاده عـلاوه بر حـزب کمونيسـت و رئيس جمهـوری چيـن به گيرندگـان زير نيـز ارسـال شـده اســت:

 آقای بانکـی ـ مـون دبير کل سازمان ملل متحــد
آقای هــرمان وان رامپوی رئيس اتحاديه اروپا
خانم هيلری کلينتــن وزير خارجه ايالات متحده امريکا
آقای کامـرون نخسـت وزير بريتانيــا
آقای ينــس ستولتنبـرگ نخسـت وزيـر نـروژ
سازمـان جهـانی حقـوق بشــر
رسانه های بيـن المللـی