Saturday 24 September 2011

گزارش کنفرارنس حقوق بشر ملتھای غیر فارس در سازمان ملل "ژنو"

جمعہ 23 سپتامبر 2011 کنفرانس حقوق بشر ملتھای غیر فارس در ایران در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار شد ۔ در این کنفرانس ناصر محتشمی بہ نمایندگی از سازمان حقوق بشر بلوچستان، علی اھوازی از مرکز حقوق بشر ال احواز، یوسفی یکی از رھبران ترک آزربایجانی و آقای ساسان امجدی از دوستان کرد سخنرانی کردند ۔ ھمچنین نمایندگان زنان و ھمجنسگرایان ایرانی در این کنفرانس بہ سخنرانی پرداختند ۔
ناگفتہ نماند یک نفر از مسئولان و گزراشگران ویژہ سازمان ملل برای حقوق بشر در ایران در این کنفرانس حضور داشتند و بہ صحبت ھای سخنرانان گوش می کردند ۔
چیزی کہ بسیار آزار دھندہ و تحقیر آمیز بود، این بود کہ دوستان ترک با یک گروہ 10 تا 20 نفرہ از کشورھای اروپایی و آمریکای شمالی و ھمچنین دوستان عرب بہ ھمین شکل حضور بسیار فعالی داشتند ۔ باوجود اینکہ نہ ھمہ ی عربھا عضو یک سازمان بودند و نہ ترکھای آزری و نہ ھیچ گروھی خرج آنھا را تقبل می کرد بلکہ با افتخار خرج خود آمدہ بودند، در دستہ ھای 2 و 3 نفرہ تقسیم شدہ بودند و در دفتر سازمان ملل دوست یابی می کردند ۔ امیدوارم فعالین ملت بلوچ حداقل در اروپا و آمریکا ھم احساس مسئولیت بکنند لج بازی و تفکرات سنتی عقب افتادہ را از ذھن خود خارج کنند و برای دست یابی بہ حقوق از دست رفتہ ی خود تلاش کنند ۔

سازمان حقوق بشر بلوچستان
23/09/2011

سخنرانی ناصر محتشمی با زبان انگلیسی

http://www.balochdemocratic.com/modul ... s/article.php?storyid=148