Sunday 12 June 2011

گزارش مرکز حقوق بشر برای احواز از کنفرانس 8 جون جنیوا

اخبار : گزارش مرکز حقوق بشر برای احواز از کنفرانس 8 جون جنیوا
روز چهارشنبه 8 ژوئن 2011 بین ساعت 10 صبح تا 12 ظهر در مقر اصلی کمسیون حقوق بشر تابع سازمان ملل متحد مقرر شده بود که ملتهای غیر فارس ایران گرد هم ایند و از مظلومیتهایی که فرزندان این ملتها در نقشه سیاسی موسوم به ایران از انها رنج می برند سخنرانی کنند و گزارش ارائه دهند.
اولین سنخران این جلسه نماینده مردم عرب الاحواز اقای علی مرمضی فعال افتخاری "مرکز احواز برای حقوق بشر" که با حسین ابو یونس و علی ابوجراح بعنوان تیم احوازی حقوق بشر همراه بود, با ارئه یک گزارش کامل از وضعیت حقوق بشر در سرزمین الاحواز " خوزستان- بوشهر و هرمزگان" به زبان انگلیسی بیشترین قسمت از مطالب ارائه شده را به حوادث اخیر در برخی از شهرهای الاحواز رخ داده اند پرداخت. همچنین سخنگوی احوازی مهمترین مسائل موجود را از قلم نیانداخته و به عمده ترین انها اشاراتی کرد از جمله اشغال احواز در 25 اپریل 1925 توسط نیروهای رضاخانی و همچنین سیاستهای سیستماتیک و نژاد پرستانه که دولتهای متوالی برضد ملت الاحواز به کار گرفتند و نیز پروژهای محو هویت عربی الاحواز و تهجیر مردمان اصلی و جایگزین کردنشان با مهاجرین غیر بومی و اعمال شدیدترین سیاستهای ضد بشری علیهشان.
اقای مرمضی ضمن سخنان خود به موارد اعدامهای خانوادگی که درواقع دردناکترین و وحشیانه ترین نوع اعدامهاست اشاره کردند که در ان از یک گروه 9 نفره عرب احوازی اعدام شده در عرض مدت خیلی کوتاه و پس از انتفاضه اپریل 2011 که هر ساله برای زنده نگه داشتن سالروز اشغال احواز صورت می گیرد، سه برادر جوان عضو یک خانواده به نامهای علی (25 ساله)‌، جاسم (23 ساله) و ناصر حيدری (21 ساله) وجود داشتند, که در یک موقع اعدام شده بوند.


همچنین اقای مرمضی به اعدام یک نوجوان عرب در احواز اشاره فرمودند که در حین اعدام به طرز فجیعی سر از تنشان جدا شده بود. مشارکت کننده احوازی در استیتمنت خود اعدامیهای اخیر را طبق گزارش عفو بین الملل 27 مورد یاد کردند و نسبت به احتمال ازدیاد این رقم هشدار دادند.
قسمت اخر صبحت اقای علی مرمضی به مواردی اختصاص داده شده که بوضوح چشم هر زائری را که به مناطق عرب نشین الاحواز سفر کند, به خود جلب می کنند, و در اين مورد ليست دقيقي از مساحت زمينهاي غارت شده احواز به بهانه پروژه های غیر موفق یا وهمی و یا به نیت شهرک سازی ارائه داده است.
موارد ذکر شده عبارت بودند از سیاستهای تبعیض نژادی و محو هویت مردم عرب الاحواز و تبدیل انها از اکثریت به اقلیت و همچنین مصادره کردن زمینهای کشاورزی عربهای الاحواز و انتقال اب رودخانه های موجود در مناطق ملت عرب و فرستادن ان به مناطق فارس نشین شهرها و استانهای مرکزی از جمله اصفهان و کاشان و کرمان و یزد و قم و غیره بعد از صرف هزینه های سرسام اور و هنگفت جهت تکمیل این بروژها.
در خاتمه سخنان اقای مرمضی با اشاره به سیاستهای فارسیناسیون کردن ملل غیر فارس در ایران و شیوه ها و متدهای مورد استفاده واقع شده در این راه را یاداوری کرد و انرا یک جنایت بین المللی ضد بشر عنوان کرد
لازم به ذکر است که یکی از حاضرین بنام "محمد صادقی" که نام اصلی او" محمد صادق صادقی خلخالی گیوه ای" است و بصورت مشکوکی حضور یافته بود با تهاجم به ملل غیر فارس در ایران و به خصوص نماینده احوازی انتقادات شدید و بی مورد داشتند و ضمن انکار وجود ملیت غیر فارس در ایران مشکلات موجود را در نبود حقوق فردی و اقلیتهای دینی و حقوق همجنس گرایان خواند و همچنین وقیحانه اذعان کرد که هرچه هست ایرانی و فارسی است که منظورش اریائی فارسی و بقیه موجودین بصورت میهمان هستند و اگر به غیر از این معتقد هستند از ایران بیرون رانده میشوند.
فعالان حقوق بشر احوازی بعد از بحث و بررسی در مورد این شخص به این نتیجه رسیدند که ان فرد, فرزند همان مجرم ادمکش صادق خلخالی است که خون هزاران فرد بیگناه را با تمام خونسردی و در عرض سالهای زندگی مشئومش به زمین ریخت, و الان این فرزند راه ان پدر را اینگونه ادامه می دهد که نسلهای فرزندان ملتهای غیر فارس را دسته جمعی به نابودی تهدید می کند.
عضو دیگر تیم اعزامی ملت عرب الاحواز اقای حسین ابو یونس احوازی در طی جلسه اظهارات افراد مشکوک را بی جواب نگذاشت بلکه در دو نوبت با استدلال به مدارک تاریخی نگاشته شده توسط نویسندگان فارس اظهارات انها را پوچ و بی ارزش خواند و انها را در حضور جمع افرادی نژادپرست و شوونیست نامید.

بعد از تیم احوازی نوبت به تیم نمایندگان مردم بلوچستان رسید که اقای مصطفی کریم زاده گزارش مفصلی از انتهاک حقوق ملت بلوچ ارائه داد و مسائل بسیار مهمی را یاداوری نمود من جمله تاریخ اشغال بلوچستان و عواقب ناشی از اشغال و اینکه چرا عمده اسباب و انگیزه های ظلم و ستم ملی که بر ملت بلوچستان واقع شده است همان اشغال سرزمین بلوچستان است.
سپس اقای کریم زاده به جزئیات تحریمها و مظلومیتها پرداخت و درنهایت خواستار پشتیبانی ملت بلوچ در راه مبارزه برای بازپس گیری حقوق قومی و تاریخی شان شد.
اقای ناصر محتشمی دیگر همکار اقای کریم زاده که مسئولیت هماهنگی و تنظیم برنامه حضور تیم بلوچستان و عضو فعال بلوچ در عرصه های بین المللی نیز همراه تیم ملت بلوچستان بوده و نقش عمده ای در موفقیت پیام رسانی مظلومیت ملت بلوچ داشته و دارد.
نماینده کورد حاضر در جلسه که یک جوان تازه مهاجر بنام "داوود ازاد فر" است سخنان خودرا بعد از اقای کریم زاده طوری اغاز نمود که وجود گفتنی های زیاد در ذهن این مبارز حقوق بشری بسیار نمایان بود و همچنین برای شروع صحبتشان از یک دیکومنتری کوتاه که در مورد روزهای قبل از اعدام یک زن قهرمان کوردستانی بنام " شیرین علم هولی" که حتی زبان فارسی را هم بلد نبود و این امر باعث تسریع اعدامش گشته را به نمایش گذاشت که تمام حاضرین در سالن اجلاس را متاثر و خیلیها را گریاند. اقای ازادفر سپس از اعدامها در ایران صحبت کرد و وجود نوجوانان در بین اعدامها را محکوم و برخی از انها را به نام یاد کرد که با ذکر نام شهید نوجوان احوازی "هاشم حمیدی" بسیار متاثر گشته و حضار را نیز مورد تاثیر قرار گذاشت و مسئله جدا شدن سر این نوجوان ازتنش در حین اعدام را جنایتی نابخشودنی دانست و از تمام ازادیخواهان جهان خواست که برای توقیف اجرای احکام اعدام در جمهوری اسلامی ایران بحرکت درایند.
در اجلاس 17 کموسیون حقوق بشر فعالین ملت ترکمنستان جنوبی نیز پا به پای همکاران مدافع حقوق بشر ملیتهای غیر فارس خود حرکت می کنند و در این اجلاس نیز اقای "ارنه گلی" فعال حقوقی ترکمنستان جنوبی خیلی از موارد را که ملت ترکمنستان از انها رنج می برند در طی یک گزارش مفصل یاداوری کردند و سیاستهای نژادبرستانه و ضد بشری حکومتهای متوالی در ایران را که هویت ملی ملتهای غیر فارس را هدف قرار داده است محکوم کرد و خواستار تسریع در امر ارسال فرستاده ویژه حقوق بشری به ایران شد.
ملت بزرگ و مبارز ازربایجان جنوبی در این اجلاس با بیشترین عضو شرکت کننده و بصورت یگ گروه متکامل که در اکثر غرفه های مطرح, نماینده برای شرکت داشتند در سالن مخصوص بررسی و عرض استیتمنت از طرف فعالین ملتهای غیر فارس در ایران نیز حاضر بودند و اقای ماشالله رزمی به نمایندگی از تشکیلات خود و برای رساندن صدای ملت مبارز ارزبایجان جنوبی یک گزارش مفصل همراه با مدارک و اسناد سمعی و بصری و امارهای حقیقی که ازطرف ارگانهای نظام استبدادی و اشغال گر جمهوری اسلامی منتشر می شده اند ارائه کردند و بار سنگینی به جنایتهای انکار ناپذیر حکومت شووینیستی ایران اضافه نمودند. لازم به ذکر است که رزمیها بصورت خانوادگی برای بازپس گیری حقوق ملی پیگار می گنند و در کنار اقای ماشالله رزمی همیشه خانم بزرگوارشان حضور دارند که این باعث افتخار و سربلندی این خانواده و تمام ملت ازربایجان جنوبی است و مایۀ دلگرمی خانواده های دیگر مبارزان است.
در این مناسبت مهم و تاریخی برای ملتهای غیر فارس که فعالینشان توانستند صدای حق طلبی ملتهای خود را به گوش جهانیان برسانند, نزدیکی و اتحاد فعالین این ملتها موقعی برای انسانهای شوونیست و نژادپرست ثابت شد که در دفاع از تیم ملت عرب الاحواز همگی یکصدا ادعاهای برخی از نژاد پرستان فارس حاضر در اجلاس را رد کرده و انرا ناشی از تفکر نژاد پرستانه و عرب ستیز موجود در قشر وسیعی از مردم فارس و گاهاٌ غیر فارسها در نقشه موسوم به ایران دیده میشود دانستند. البته حائز اهمیت است که در اینجا ذکر شود تعدادی از فعالین فارس حقوق اقلیتها و حقوق زنان نیز همصدا با بقیه معترضین به اظهارات نژادپرستانه گروه مدافع سیاستهای شوونیستی موسوم به گروه سبز و ملی مذهبی های شورای تحکیم وحدت وجود داشتند که بعد از حادثه مذکور از انها قدردانی شد.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز