Sunday 19 June 2011

نماينده مردم سه شهرستان چابهار، كنارك و نيكشهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: هيچگونه نسبتي با افرادي كه اقدام به تصرف زمين در بندر چابهار كرده اند، ندارم.

محمد يعقوب جدگال' روز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: انتساب متصرفين زمين هاي هشت هكتاري پايانه مسافربري چابهار و اطراف آن به من شايعه است و آن را تكذيب مي كنم.
او خاطرنشان كرد: من از طايفه جدگال هستم و هيچ گونه نسبتي با متصرفين زمين ها ندارم.
در همين رهگذر منابع آگاه محلي مي گويند: شمار زيادي كپرنشين در پنج كيلومتري محور چابهار - ايرانشهر و زمين هاي مجاور كارخانه آسفالت شهرداري اقدام به تصرف غير قانوني زمين كرده اند.
بر پايه اظهارات منابع محلي ساخت و ساز هاي غير مجاز نيز در اين زمين ها صورت گرفته است اما مستحدثات ايجاد شده توسط شهرداري چابهار تخريب شد.
گفته مي شود: شمار زيادي از متصرفين، مهاجرين عرب تبار شهرهاي جنوب غرب كشور هستند.
شهردار چابهار نيز در گفتگو با خبرنگار ايرنا ضمن تاييد تخريب بخش زيادي از ساخت و سازهاي غيرقانوني گفت: متاسفانه برخي از متصرفين شبانه به مكان هاي اشغالي برگشته و در آن ساكن شدند.
'حمداله بليده' افزود: اين موضوع به اطلاع برخي مسوولان استاني و اعضاي شوراي تامين چابهار رسيده و از مجاري قانوني و ذيربط در حال رسيدگي و بررسي است.
اميد صياد ملاشاهي رييس اداره مسكن و شهرسازي چابهار نيز گفت: موضوع تصرف غير قانوني زمين در اين شهرستان به دستگاههاي مسوول ارجاع شد و تنها مقامي كه مي تواند در اين پرونده اظهار نظر كند، رييس كل دادگستري سيستان و بلوچستان است.
در عين حال نماينده مردم چابهار در مجلس با تاكيد بر ضرورت هوشياري و مراقبت مسوولان ذيربط بر حركت هاي مشكوك، خاطرنشان كرد: ساكنين كپرنشين زمينهاي پشت كارخانه آسفالت چابهار از حدود 20 سال قبل در آن مكان سكونت دارند و با توجه به گرماي طاقت فرساي منطقه بايد هر چه زودتر ساماندهي شوند.
: http://www.sibpress.com/tag/اميد%20صياد%20ملاشاهي%20رييس%20اداره%20مسكن%20و%20شهرسازي%20چابهار.html