Saturday 30 July 2011

صدها تن در بلوچستان بدست نیروهای امنیتی پاکستان سر به نیست شده اند


سازمان دیده بان حقوق بشر نیروهای امنیتی پاکستان را متهم به سر به نیست کردن صد ها تن از مبارزان استقلال طلب بلوچستان نموده و از رئیس جمهوری این کشور خواسته است تا هر چه سریع تر اینگونه اعمال را متوقف نماید.
براد آدامز مدیر آسیایی سازمان دیده بان حقوق بشر در این باره اعلام داشت که نیروهای امنیتی پاکستان دست اندر کار اعمال خشونت های بی دلیل نسبت به بسیاری از مردم این ایالت که مظنون به ارتباط با استقلال طلبان هستند، بوده و می باشند. وی گفت که تا کنون افراد بسیاری در این ایالت دستگیر و سر به نیست و یا ناپدید شده اند و از بسیاری از آنان هیچ اثر و خبری، حتا در زندان های کشور موجود نیست.
گزارش دیده بان حقوق بشر نشان می دهد که از سال میلادی 2005 تا کنون صد هاتن در ایالت بلوچستان به دست نیروهای امنیتی پاکستان سر به نیست شده اند. این موضوع حتا با به قدرت رسیدن یک حکومت غیر نظامی در این کشور- از سال 2008، کماکان ادامه داشته است.
دیده بان حقوق بشر اسنادی دراختیار دارد که ثابت می کند بسیاری از نا پدید شدگان بدست نیروهای امنیتی و بدون محاکمه اعدام شده اند.
این سازمان همچنین اعلام کرده است که از آغاز سال میلادی جاری بیش از 150 مورد قتل هدفمند در ایالت بلوچستان پاکستان رخ داده است.
یاد آور می شویم که ایالت استراتژیک بلوچستان بزرگترین ایالت پاکستان بوده که مرزهای مشترکی با ایران و افغانستنان داشته و جنوب آن را دریای عمان فرا گرفته است.این ایالت از سالها پیش صحنه برخورد نیروهای نظامی پاکستان با شورشیان بلوچ بوده است.شورشیان این ایالت خواستار توزیع عادلانه ثروت ملی بلوچستان و سهم بایسته آن به مردم بلوچستان هستند.